Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus Plus, 21st Century Skills: Pathway for School Innovation, πραγματοποιήθηκε η τρίτη μετακίνηση του προγράμματος στo Ceip Benalua, Alicante της Ισπανίας το χρονικό διάστημα από 24-5-2015 έως 30-5-2015.
Τα εταιρικά σχολεία που συμμετείχαν στην μετακίνηση αυτή ήταν, όπως και στις προηγούμενες, η Πολωνία, η Ιταλία, η Φινλανδία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Κύπρος. Η δική μας συμμετοχή αποτελούνταν από τρεις εκπαιδευτικούς( Στρίντζη Ευαγγελία, Σεμερτζίδου Στυλιανή και Ταμιωλάκη Ευδοξία). Η παρούσα μετακίνηση ήταν εκπαιδευτική και δε συμμετείχαν παιδιά, καθώς η συμμετοχή της Ισπανίας είναι χωρίς μετακίνηση παιδιών.
Η κινητικότητα αυτή δε συμπεριλάμβανε μαθητές επομένως οι οικοδεσπότες είχαν αναλάβει να οργανώσουν επιμορφωτικά σεμινάρια για εμάς τους εκπαιδευτικούς. Για το λόγο αυτό, επισκεφτήκαμε το OHIM( Office of Harmonization of the Internal Market) , δηλαδή το Γραφείο Εναρμόνισης στο πλαίσιο της Εσωτερικής Αγοράς. Εκεί παρακολουθήσαμε μια σειρά παρουσιάσεων με βασικό άξονα το ζήτημα της πνευματικής ιδιοκτησίας και την εκπαίδευση πάνω σε αυτήν στην Ευρώπη.
Ακόμα, επισκεφθήκαμε τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, ο οποίος με χαρά μας μίλησε για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας. Ο περιφερειακός διευθυντής μας τόνισε το πρόβλημα της σχολικής διαρροής και τις συνέπειες αυτής στην επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και για τη σημασία των Επαγγελματικών-Τεχνικών Σχολών για την κατάρτιση των νέων που δεν ενδιαφέρονται ή δεν έχουν την δυνατότητα να ακολουθήσουν την Πανεπιστημιακή μόρφωση. Τέλος, επισκεφθήκαμε το Cabanilles High School,ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα επαγγελματικής κατάρτισης
Αξιολογώντας τη συμμετοχή μας στην επίσκεψη, θα λέγαμε ότι ήταν μια πολύτιμη και εποικοδομητική εμπειρία, που είχε αρκετά να μας διδάξει σε επίπεδο εκπαιδευτικό, διαπροσωπικό και συναισθηματικό. Αναχωρήσαμε για την Ελλάδα με γνώσεις σχετικά με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ισπανίας αλλά και για την ιδιαίτερη βαρύτητα που δίνεται για τον περιορισμό της σχολικής διαρροής μέσω της τεχνολογικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης των μαθητών.
Μέσα από τη συνάντηση, διαπιστώσαμε εκ νέου την απόλυτη ανάγκη για βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών του σχολείου μας και την σημασία της χρήσης νέων τεχνολογιών στο ευρύ πλαίσιο της διδασκαλίας του 21ου αιώνα που εξελίσσεται, των δεξιοτήτων των μαθητών που διαφοροποιούνται και των εργαλείων της εκπαίδευσης που μετουσιώνονται για να εξυπηρετήσουν σκοπούς που συνεχώς ανανεώνονται. Ξεκίνησε για εμάς ένας αναστοχασμός σχετικά με τις πρακτικές που αποδίδουν και τις αλλαγές που οφείλουμε να πραγματοποιήσουμε με στόχο την αποτελεσματικότητα των μαθητών καθώς και την ενεργή συμμετοχή τους στη διαδικασία της μάθησης.